17 maja zakończył się cykl zajęć dla klasy IA, którego głównym tematem były granice, z jakimi młody człowiek może spotkać się w swoim życiu oraz zasady prawidłowych relacji rówieśniczych. W trakcie lekcji dzieci miały okazję zapoznać się z przykładem Grincha i jego kolegów, co miało na celu ilustrację różnych aspektów tych zagadnień. Podczas zajęć plastycznych dzieci wykonały jabłuszka emocji, które miały symbolizować różne uczucia. Dzięki temu mogły wyrazić i zrozumieć różnorodne emocje, jakie mogą pojawić się w ich życiu. Prowadzącą zajęcia była pani psycholog, która omawiała, jakie emocje może odczuwać człowiek i jak radzić sobie z trudnymi emocjami. Dzieci miały okazję zadawać pytania i dzielić się swoimi doświadczeniami. Pani psycholog przedstawiła praktyczne sposoby radzenia sobie z trudnymi emocjami, co miało na celu pomoc uczniom w nauce samokontroli i umiejętności wyrażania swoich uczuć w odpowiedni sposób. Na zakończenie zajęć dzieci otrzymały "tory oddechowe" jako prezenty. Te proste narzędzia miały służyć jako praktyczne wsparcie w radzeniu sobie z trudnościami emocjonalnymi poprzez kontrolowanie oddechu. Cykl zajęć dla klasy I był owocnym czasem nauki i zrozumienia różnych aspektów emocji, granic oraz zasad relacji rówieśniczych. Dzieci miały możliwość poszerzenia swojej wiedzy i umiejętności, które będą przydatne w ich dalszym rozwoju i codziennym życiu.
„Karolcia’’ Marii Kruger to ostatnia lektura w klasie trzeciej. Jest to fascynująca opowieść o  małej dziewczynce. Omawianie jej w klasie IIIA odbyło się inaczej, a mianowicie uczniowie stworzyli lapbooki do lektury. Powstałe prace ozdabiają teraz klasę i zachęcają do przeczytania tej ciekawej książki.

Na zakończenie Tygodnia Bibliotek w klasach IIA i IIIB odbyły się zajęcia bajkoterapeutyczne. Uczniowie wysłuchali opowieści o smokach, zaprojektowali swoje własne stworzenia i wspólnie namalowali smoka na dużej kartce (każda osoba rysowała po jednym elemencie). Na koniec zajęć zostały rozdane recepty z propozycją książki do przeczytania, do zrealizowania w bibliotece szkolnej. Wystawa smoków jest dostępna do obejrzenia w bibliotece.

Bajkoterapia to cykl zajęć o emocjach, które zostały zapoczątkowane w klasie IIIA. Uczniowie po zapoznaniu się z historią robotów, rozmawiali o empatii i tolerancji, uczyli się prawidłowo oddychać i stworzyli plakat: Inny nie znaczy gorszy.

mpa

Uczniowie klasy IA uczestniczyli w zajęciach czytelniczych, podczas których poznali legendę o warszawskiej syrence. Wysłuchali opowieści zilustrowanej kartami w teatrzyku kamishibai, a następnie uzupełnili kartę pracy. Ich zadaniem było dokończyć rysunek syrenki, a następnie go pokolorować. Ostatnim punktem programu było ułożenie obrazków z wyciętych przez panie prowadzące puzzli. Wszyscy poradzili sobie świetnie, co widać na załączonych zdjęciach.
kcm
Długo wyczekiwana wycieczka klasy VIIIB jest już tkliwym wspomnieniem. Uczniowie spędzili trzy cudowne dni w urokliwych zakątkach Pienin. Zapora w Czorsztynie, zamek w Niedzicy, przystań flisacka w Sromowcach Niżnych, widoki na Trzy Korony, ognisko nad brzegiem Dunajca, górska wędrówka w Rezerwacie Homole, odpoczynek w schronisku pod Dubaszką, szczyt Palenicy, wizyta w Muzeum Pienińskiego Parku Narodowego, film o zagrożonym wyginięciem niepylaku apollo, spacer po Szczawnicy, słuchanie szumu górskiego potoku Grajcarek i integracyjne wieczory w pensjonacie w Krościenku – to wszystko na długo zapamiętają ósmoklasiści.

kj