Nasi czwartoklasiści na pewno tak! Zwłaszcza gdy mogą je sami sobie twórczo i ciekawie zaprezentować. Uczniowie z klasy IVA na lekcji j. polskiego wykorzystali do tego celu teatrzyk i przenieśli swoje koleżanki i kolegów do legendarnej krainy Lecha, w świat syrenki warszawskiej i Bazyliszka. Czwartoklasiści poznali również legendy dotyczące naszego miasta i okolic.

aku

 

Bella, Mela, Nela, Ala, Ula, Ela i Ala odwiedziły nasze skromne progi 21 marca 2023. Dobrze się złożyło, bo mogły wziąć udział w obchodach Światowego Dnia Poezji. Dzieci z klasy IA przepięknie czytały swoje ulubione wierszyki i z wielkim zainteresowaniem słuchały wierszy kolegów i koleżanek. Pojęcia „poeta”, „poezja”, „literatura piękna”, „zwrotka”, „wers” są im już dobrze znane.  
Dziewczyny zostaną z nami na dłużej. Chcemy, żeby cała szkoła mogła je poznać.
Serdecznie dziękujemy rodzicom dzieci, którzy umożliwili naszym pięknościom zawitanie do naszej szkoły.
Chcemy również poznać Wasze zdanie. Która Marzanna podoba się Wam najbardziej?

24 marca odbył się Szkolny Konkurs Mitologiczny. W szranki stanęli uczniowie z klas IVA, VA, VIA i VIIIA. Uczestnicy rozegrali pięć konkurencji. Najpierw zmierzyli się w trzech rundach pytań i odpowiedzi. Następnie prezentowali postać, za którą się przebrali. Kolejnym zadaniem był wyjątkowo trudny quizizz z mitu o dwunastu pracach Herkulesa. Również online uczniowie rozwiązywali ćwiczenie dotyczące związków frazeologicznych na platformie wordwall, a następnym zadaniem było dopasowanie bogów i ich atrybutów. Wszystkie konkurencje kosztowały graczy sporo emocji.

Najlepsi okazali się:

I miejsce
Natalia Miklas IVA    

II miejsce
Maksymilian Chawuła VA

III miejsce 
Małgorzata Dusza IVA

Wszystkim zawodnikom gratulujemy ogromnej wiedzy z zakresu mitologii greckiej i zapraszamy na kolejną edycję konkursu za rok.

kcm

Wiemy, rozumiemy, szanujemy!
Dziękujemy, że byliście z nami w tak ważnym dniu. Wspólnie świętowaliśmy Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Pokazaliście swoją tolerancję i akceptację dla różnorodności. 
Wyrazem tego były skarpetkowe rysunki, skarpety nie do pary i czytanie skarpetkowych opowieści w klasach młodszych. 
Dzięki tej akcji zdobyliśmy też wiedzę na temat Zespołu Downa i ludzi dotkniętych tym zespołem wad wrodzonych.  
aku