W ramach naszej witryny stosujemy tylko funkcjonalne pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Pokoju uczniowie klas I i III wzięli udział w zajęciach prowadzonych przez swoich wychowawców, które dotyczyły tematu pokoju na świecie.
Jako szkoła członkowska sieci szkół UNESCO, chcemy kształtować w naszych uczniach wartości związane z pokojem i tolerancją.
W trakcie zajęć dzieci rozmawiały o potrzebie pokoju, recytowały wiersze nawołujące do zaprzestania wojen oraz wykonały prace plastyczne przedstawiające gołębie pokoju. Była to doskonała okazja, by w kreatywny sposób wyrazić swoje pragnienia dotyczące harmonii w świecie.
Nasza szkoła jest dumna z przynależności do Sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO ASPnet, co daje nam możliwość organizowania takich wyjątkowych projektów edukacyjnych. W ramach tych zajęć, nasza szkolna koordynatorka zaprezentowała uczniom prezentację multimedialną, dzięki której mogli poznać historię i znaczenie tych pięknych miejsc dla polskiej kultury i dziedzictwa.
W trakcie zajęć plastycznych, dzieci miały okazję wykazać się swoją kreatywnością, tworząc prace związane z polskimi obiektami UNESCO. Były to nie tylko zajęcia artystyczne, ale również doskonała okazja do rozmów na temat znaczenia tych miejsc i ich wpływu na naszą historię i tożsamość narodową.
Nie mogło zabraknąć również zajęć informatycznych, podczas których nasi uczniowie mieli możliwość wirtualnego odwiedzenia Wawelu i Kopalni Soli w Wieliczce. Dzięki technologii, mogliśmy zapewnić naszym uczniom wrażenia zbliżone do tych, jakie można odczuć podczas rzeczywistych wizyt w tych miejscach.
Jednym z elementów tych zajęć była wystawa pięknych albumów, które szkoła posiada w swoich zasobach bibliotecznych. Dzieci miały okazję przeglądać te albumy, poznając nie tylko wspaniałe zdjęcia, ale także ciekawostki i informacje na temat polskiego dziedzictwa UNESCO.
Jesteśmy przekonani, że uczestnictwo w tych zajęciach pozwoliło naszym uczniom na lepsze zrozumienie i docenienie naszego dziedzictwa kulturowego. Dzięki nim, mogliśmy rozbudzić ich ciekawość świata i zachęcić do dalszego poznawania naszego pięknego kraju.
W klasie IA z okazji obchodów Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego 21 lutego uczniowie mieli okazję zapoznać się z różnymi pojęciami wywodzącymi się z gwar polskich. W trakcie zajęć dzieci liczyły sylaby, litery i głoski w wyrazach, aby lepiej poznać złożoność i różnorodność języka polskiego. Warto dodać, że szkoła, do której należy klasa IA, jest częścią Sieci Szkół Stowarzyszonych UNESCO, co pozwala na rozwijanie świadomości językowej i kulturowej uczniów. Takie inicjatywy wpisują się w cele Międzynarodowego Dnia Języka Ojczystego, który przypomina o znaczeniu ochrony i propagowania języków ojczystych na całym świecie.
Dnia 22 lutego uczniowie klasy IA uczestniczyli w pouczającym spektaklu „Dzieci sieci – Plik i Folder na tropie internetowych kłopotów” oraz w spotkaniu online z głównymi bohaterami Plikiem i Folderem. Uczniowie mieli okazję do zadawania pytań i odpowiadania na pytania prowadzących, dzieląc się swoimi doświadczeniami związanymi z użytkowaniem komputera i Internetu. Wydarzenie zostało zorganizowane przez NASK z okazji dnia Bezpiecznego Internetu. Spotkanie miało na celu uświadomienie dzieciom zasad korzystania z Internetu oraz promowanie bezpiecznego korzystania z sieci już od najmłodszych lat.
16 lutego klasa IA wzięła udział w lekcji online pt. „Sieciaki – internet bez przesady”. Zajęcia odbyły się w ramach Dnia Bezpiecznego Internetu i były prowadzone przez edukatora z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.