Zakończył się właśnie projekt eTwinning, w którym wzięli udział uczniowie klas IVA i VIIB. Cele projektu związane były z wzrostem kompetencji językowych, rozwojem tolerancji wobec innych osób, a umiejętnością poznawania siebie i swoich mocnych stron, a także z zaprezentowaniem siebie i swoich talentów. Aktywność ta miała również zachęcić uczniów do poznawania i wykorzystywania wybranych narzędzi TIK oraz nawiązania kontaktu z rówieśnikami ze szkół partnerskich.
Przy okazji autoprezentacji chcieliśmy pokazać różnorodność charakterów ludzkich i zdolności, a także zwrócić uwagę dzieci na to, że każdy może się czymś pochwalić i być w czymś dobry.
Kolejne zadania związane były z pracą nad sobą i analizą swoich zdolności, spośród których uczestnicy musieli wybrać te najbardziej ukochane pasje i stworzyć o nich plakat. Prezentacja odbywała się w języku angielskim przez kolegami z klasy. Następnie odbyło się głosowanie, w którym wyłoniono pięć plakatów, a dokładnie lapbooków, przygotowanych przez uczennice klasy IVA: Maję, Magdę, Ninę, Hanię i Alicję. Dziewczynki stworzyły piękne prace, które ich koledzy z zainteresowaniem oglądali i komentowali.
W ramach kolejnego zadania projektowego uczennice nakręciły krótkie anglojęzyczne filmiki o swoich pasjach. Stworzyły również pracę plastyczną, która wzięła udział w konkursie na plakat projektu oraz podjęły dyskusję z rówieśnikami na platformie Padlet. Nie obyło się również bez spotkania on-line, w którym wzięły udział szkoły z Polski, Serbii i Litwy. Uczestnicy spotkania przedstawiali się i mówili o swoich pasjach oglądającym ich przez kamerki kolegom i koleżankom.
Udział w projekcie pozwolił uczniom poznać lepiej siebie, a także otworzyć się na komunikację w języku angielskim. Dzielnie pokonywali zawstydzenie i barierę językową, co w przyszłości z pewnością zaowocuje większym poczuciem własnej wartości i wiarą we własne umiejętności.
kcm